ΣΧ. ΕΤΟΣ 2017-18

Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Α? Λυκείου

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Α? Λυκείου για  πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 είναι:

  1. « Έλληνες Παραολυμπιονίκες, πρότυπα έμπνευσης και υπέρβασης»

Το να καταφέρεις να αγωνίζεσαι σε ένα παγκόσμιο αθλητικό γεγονός κρύβει αμέτρητες στιγμές πόνου, δακρύων, επιμονής, υπομονής, συγκίνησης .Εκφραστές αυτής της πορείας είναι και οι Παραολυμπιονίκες. Οι αθλητές που δεν αγωνίζονται για τη δόξα, τα μετάλλια, ή τις χορηγίες. Αγωνίζονται, για να αποδείξουν πρώτα στον εαυτό τους και μετά σε όλους εμάς, ότι η δύναμη της θέλησης υπερνικά όλα τα εμπόδια. Ας διερευνήσουμε μαζί τη διαδρομή τους μέχρι το μετάλλιο εστιάζοντας, κυρίως, στις επιτυχίες Ελλήνων Παραολυμπιονικών.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ταιγανίδου Ελισάβετ

2.Μηνύματα Hoax στο Διαδίκτυο

Ο όρος Hoax χρησιμοποιείται στα αγγλικά για να περιγράψει μια απάτη ή κάτι ψεύτικο. Είναι στην πραγματικότητα μια φήμη, δηλαδή ένας θρύλος ο οποίος “περιφέρεται” μέσα στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε λάβει τουλάχιστον ένα τέτοιο μήνυμα. Μερικά παραδείγματα:

  • μωράκι πάσχει από καρκίνο στον ΕΓΚΕΦΑΛΟ. Με κάθε προώθηση οι γονείς του παίρνουν 5 cents
  • Αν ένα παιδί που κλαίει στο δρόμο, σε οποιαδήποτε περιοχή, με μία διεύθυνση στο χέρι και σας πει να το πάτε στην διεύθυνση που λέει (ακόμα κι αν είναι κοντά), πηγαίνετε το στην αστυνομία και όχι στην διεύθυνση. Αυτή είναι η νέα μέθοδος που χρησιμοποιούν για απαγωγή και ληστείες. Στείλετέ το σε όσο περισσότερους φίλους σας.
  • «Φοβερό! Το προφίλ μου είχε 83 επισκέψεις ΣΗΜΕΡΑ ΜΟΝΟ. Φαίνεται με «κατασκοπεύουν» αρκετοί! Μάθε ποιοι παρακολουθούν εσένα από εδώ: ?»

Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε πότε μια πληροφορία είναι ανακριβής; Τι κίνδυνοι υπάρχουν; Πώς μπορούμε να προστατευθούμε; Τι κέρδος υπάρχει για όσους διακινούν ψευδείς πληροφορίες στο διαδίκτυο; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Γραμουσένη Φωτεινή

  1. «Bullying»

Το φαινόμενο του εκφοβισμού – περισσότερο διαδεδομένο ως bullying – αναφέρεται ολοένα και πιο συχνά στις μέρες μας και δυστυχώς αφορά ηλικίες όλου του φάσματος της σχολικής ζωής. Στόχος αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι να διαπιστώσουμε την  έκταση του φαινομένου, να το περιγράψουμε, να το αναλύσουμε και πιθανώς να εξακριβώσουμε τα αίτια της ύπαρξής του. Στο τέλος θα κατασκευάσουμε μια πλατφόρμα παρουσίασης όλων αυτών που θα ανακαλύψουμε καθώς και των τρόπων αντιμετώπισής του.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μπρατάνη Α.

4.«Ερευνώντας τα γεωμετρικά σχήματα μέσα στην τέχνη»

Οι μαθητές, αφού διερευνήσουν την παρουσία των γεωμετρικών σχημάτων μέσα στην τέχνη, στη συνέχεια θα επιλέξουν κάποια από αυτά θα τα χαράξουν στους τοίχους και θα τα χρωματίσουν.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Ρωμανίδης Σωκράτης

5.  «tumbao-fitness and dance»

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές και μαθήτριες θα γνωρίσουν ερευνητικά το «tumbao-fitness and dance». Επίσης, στο πρακτικό μέρος του μαθήματος (που θα γίνεται  στο γυμναστήριο του σχολείου)  θα γυμναστούν σε ρυθμούς latin.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Πασχαλίδης Πασχάλης

6. «Αρχαίοι έλληνες φυσικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη»

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα γνωρίσουν το έργο αρχαίων ελλήνων φυσικών και πώς αυτό επηρέασε τις φυσικές επιστήμες σήμερα.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Κώτσου Ιωάννης

Β? Λυκείου

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Β? Λυκείου για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 είναι:

  1. «Υπολογισμός της επιτάχυνσης της βαρύτητας μέσω πειραμάτων»

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα διερευνήσουν πειραματικά την επιτάχυνση της βαρύτητας μέσα στο εργαστήριο της φυσικής του σχολείου.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Χαβιάρης Νίκος

  1. «Γνωρίζοντας το έργο του Αλέξη Ακριθάκη»

Οι μαθητές θα γνωρίσουν με δημιουργικό και ερευνητικό τρόπο το έργο του μεγάλου έλληνα ζωγράφου και θα φτιάξουν τις δικές τους δημιουργίες εμπνευσμένοι από το έργο του.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Μανδατζής Φώτης

3.«Γνωριμία με τη Γαλλική Τέχνη»

Θέλετε να προτείνετε στους συμμαθητές σας μια εκδρομή στο Παρίσι. Για να τους πείσετε να ανταποκριθούν, ετοιμάζετε ένα power  point που θα παρουσιάζει συνοπτικά κάποια καλλιτεχνικά έργα τα οποία  θα μπορούσαν να «τραβήξουν» την προσοχή τους. Πιο ειδικά, στόχοι της ερευνητικής εργασίας είναι:
1.Καλλιέργεια δεξιοτήτων συμμετοχής σε ομάδες .
2. Αναζήτηση  της συνεισφοράς του γαλλικού πολιτισμού στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πολιτισμού
3. Γνωριμία με τα έργα τέχνης (γλυπτικής, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής,
λογοτεχνίας) που ξεπέρασαν τα σύνορα.
4. Κατανόηση της διαφορετικότητας μέσω της γνωριμίας του τρόπου ζωής και του πολιτισμού ενός λαού με τον οποίο έχουμε πολλά κοινά αλλά και πολλές διαφορές.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Χαριτίδου Σοφία

 4.«Η μαγεία των σπορ»

Το άθλημα που θαυμάζεις, αγαπάς ή υπηρετείς έχεις την ευκαιρία να το παρουσιάσεις μέσα από αυτήν  την ερευνητική εργασία. Μπορείς να μιλήσεις για τη γέννηση και την εξέλιξή του μέσα στο χρόνο, την επέκταση του σε χώρες των πέντε ηπείρων, τους εκπροσώπους του, τη δική σου σχέση με αυτό? Οι τρόποι παρουσίασης του ποικίλοι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να θέλεις να μοιραστείς με τους συμμαθητές σου τις εμπειρίες, και τις επιλογές σου.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ταιγανίδου Ελισάβετ

5.«Ευρωπαϊκή Ένωση και δικαιώματα ευρωπαίων πολιτών»

Κύριος στόχος του εν λόγω προγράμματος είναι η προώθηση των Ευρωπαϊκών αξιών και ιδιαίτερα της πολιτικής ? κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, μέσω της καλύτερης γνώσης και κατανόησης από τους μαθητές-μελλοντικούς νέους πολίτες, της λειτουργίας των Ευρωπαϊκών θεσμών και ιδιαίτερα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Παράλληλα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων, μέσω της εκπαίδευσης, όσον αφορά τα δικαιώματα των ευρωπαίων πολιτών και τις δυνατότητες για ενεργότερη συμμετοχή τους στο δημοκρατικό γίγνεσθαι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Τουρπτσόγλου Μακρίνα

6.«Τα αυταρχικά καθεστώτα στη διάρκεια του Μεσοπολέμου στην Ελλάδα»

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα ερευνήσουν την ιστορία αυταρχικών καθεστώτων στη διάρκεια του Μεσοπολέμου στην Ελλάδα.

Χρησιμοποιώντας το χιούμορ για εργαλείο (θεατρικό παιχνίδι) θα στηλιτεύσουμε τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, θα παρουσιάσουμε τη φρίκη που προκάλεσε ο Ναζισμός και ο φασισμός και θα υπογραμμίσουμε την πλήρη αντίθεση των ιδεών και των μεθόδων τους με τη χριστιανική ηθική.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Βασιλειάδου Ευρυδίκη

7.«Η γυναίκα στην ορθόδοξη λατρεία από την αρχαιότητα

μέχρι σήμερα »

Αυτή η  ερευνητική εργασία επιλέχτηκε με σκοπό να μελετηθεί η θέση και ο ρόλος της γυναίκας μέσα στην εκκλησία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η εργασία μας θα βασισθεί σε κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και της ελληνικής πατρολογίας, όπου θα αναδειχθεί ο σπουδαίος ρόλος της γυναίκας μέσα στην ορθόδοξη εκκλησία. Επιπλέον, θα διερευνηθεί ρόλος και η θέση της γυναίκας στο Ισλάμ. Θα μελετηθούν σχετικά κείμενα με τη θρησκεία, τις παραδόσεις, τις αρχές και τις αξίες του Ισλάμ.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σαραφούδη Αναστασία

 

 

B’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

A’  ΛΥΚΕΙΟΥ

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Α? Λυκείου για  δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 για τα τμήματα Α1, Α2, είναι:

1.«Hackers Vs Crackers»

Με τον όρο Hackers χαρακτηρίζεται το άτομο που έχει τεχνικές γνώσεις για τους υπολογιστές και μπορεί να εντοπίσει αδυναμίες σε συστήματα υπολογιστών. Αντίθετα οι Crackers θεωρούνται κακόβουλοι Hackers και έχουν ως στόχο να προκαλέσουν ζημιά. παραβιάζοντας υπολογιστές. Αναλύουμε, λοιπόν, την διαφορά τους και βλέπουμε τους κινδύνους ύπαρξης τους.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα. Μπρατάνη  (καθηγήτρια πληροφορικής)

2.« Πρόσληψη ουσιών και αθλητική επίδοση»

Υγιεινή διατροφή, συμπληρώματα διατροφής, ή μήπως χρήση απαγορευμένων ουσιών. Στο χώρο του επαγγελματικού, αλλά και του ερασιτεχνικού αθλητισμού βρίσκουμε όλα τα παραπάνω. Εμείς τι επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε για να βελτιώσουμε τις αθλητικές μας επιδόσεις ή απλά την εξωτερική μας εμφάνιση; Ποιες είναι οι συνέπειες για τον οργανισμό από τη χρήση τους; Πολλά τα ερωτήματα, ποικίλες οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες κάθε οργανισμού, διαφορετικές οι απαιτήσεις του κάθε αθλήματος.

Ποιος θα δώσει απάντηση σ? αυτά τα διλήμματα; Μήπως εσύ;

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα. Ταιγανίδου (καθηγήτρια φυσικής αγωγής)

  1. «Ηλεκτρονική Μάθηση»

Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει ? εκπαιδεύεται μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στις μέρες μας έχουν αναπτυχθεί πολλά συστήματα τέτοιου είδους, για μια πληθώρα αντικειμένων (εκμάθηση ξένων γλωσσών, γλωσσών προγραμματισμού, φυσικής, μαθηματικών κλπ).

Θα μας απασχολήσουν ερωτήματα όπως:

  • Ποιες είναι οι μορφές ηλεκτρονικής μάθησης;
  • Ποια τα πλεονεκτήματά της;
  • Μπορεί να αντικαταστήσει την κλασική διδασκαλία;

Πάνω απ? όλα όμως θα παρακολουθήσουμε ηλεκτρονικά μαθήματα και θα καταγράψουμε την εμπειρία μας, καθώς και την πρόοδό μας.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κα. Γραμουσένη  (καθηγήτρια πληροφορικής)

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Α? Λυκείου για  δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 για τα τμήματα Α3,4,5 είναι:

1. «Ηλεκτρονική Μάθηση»

Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει ? εκπαιδεύεται μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στις μέρες μας έχουν αναπτυχθεί πολλά συστήματα τέτοιου είδους, για μια πληθώρα αντικειμένων (εκμάθηση ξένων γλωσσών, γλωσσών προγραμματισμού, φυσικής, μαθηματικών κλπ).

Θα μας απασχολήσουν ερωτήματα όπως:

  • Ποιες είναι οι μορφές ηλεκτρονικής μάθησης;
  • Ποια τα πλεονεκτήματά της;
  • Μπορεί να αντικαταστήσει την κλασική διδασκαλία;

Πάνω απ? όλα όμως θα παρακολουθήσουμε ηλεκτρονικά μαθήματα και θα καταγράψουμε την εμπειρία μας, καθώς και την πρόοδό μας.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κα. Γραμουσένη  

 2 . «Hackers Vs Crackers»

Με τον όρο Hackers χαρακτηρίζεται το άτομο που έχει τεχνικές γνώσεις για τους υπολογιστές και μπορεί να εντοπίσει αδυναμίες σε συστήματα υπολογιστών. Αντίθετα. οι Crackers θεωρούνται κακόβουλοι Hackers και έχουν ως στόχο να προκαλέσουν ζημιά παραβιάζοντας υπολογιστές. Αναλύουμε, λοιπόν, την διαφορά τους και βλέπουμε τους κινδύνους ύπαρξης τους.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κα. Μπρατάνη  

3. «Αναζητώντας τη σκέψη των αρχαίων ελλήνων φυσικών στην καθημερινή ζωή μας»

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα «διερευνήσουν» τη σκέψη σκέψη των αρχαίων ελλήνων φυσικών στην καθημερινή ζωή μας, μελετώντας συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Κώτσου  

4. «Αργεντίνικο Τάνγκο»

Αργεντίνικο Τάνγκο: O χορός που έγινε η νέα μανία των Ελλήνων.
Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας 16 μαθητές

θα μυηθούν στις κινήσεις  του  «Αργεντίνικο Τάνγκο» .

 Υπεύθυνος Καθηγητής: κ.  Πασχαλίδης

Οι μαθητές που κατά το Α? τετράμηνο επέλεξαν το pr. του κ. Ρωμανίδη θα συνεχίσουν και στο δεύτερο τετράμηνο το ίδιο θέμα.

Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Β? Λυκείου για  δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 για τα τμήματα Β1,3,6 είναι:

1.” Ο ρόλος των φύλων διαχρονικά ” 

Στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας θα διερευνηθεί ο ρόλος των δύο φύλλων διαχρονικά.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα.  Βασιλειάδου

2.?60 χρόνια plus Γυναικείας ψήφου

60 χρόνια γυναίκες στη Βουλή?

Σήμερα θεωρούμε αυτονόητο ότι οι γυναίκες ψηφίζουν καθώς επίσης ότι είναι βουλευτίνες.

Δεν ήταν πάντα έτσι.

Καλούνται οι μαθητές μέσα από έρευνα να καταγράψουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Ελληνίδες μέσα από τους αγώνες τους , μέχρι να κατοχυρωθεί η πολιτική ισότητα και το δικαίωμα ψήφου, δηλαδή, το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι.

Καθώς επίσης να γνωρίσουν τις γυναίκες βουλευτίνες έως σήμερα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα. Τουρπτσόγλου

Οι μαθητές που κατά το Α? τετράμηνο επέλεξαν το pr. της κα Σαραφούδη θα συνεχίσουν και στο δεύτερο τετράμηνο το ίδιο θέμα.

Τα θέματα των ερευνητικών εργασιών της Β? Λυκείου για  δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018 για τα τμήματα Β2,4,5 είναι:

  1. «Η Γαλλία στη ζωή μας»

Αισθανόμαστε περήφανοι για όσα οι πρόγονοί μας πρόσφεραν στην ανθρωπότητα. Πήραμε όμως κι εμείς από τους άλλους λαούς.

Θα ψάξουμε να βρούμε τι γαλλικό υπάρχει στην καθημερινή ζωή μας. Στο λεξιλόγιο, στη συμπεριφορά, στο εμπόριο, στην τέχνη, στις επιστήμες, στα γράμματα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα Χαριτίδου

2.« Κακώσεις στα πιο δημοφιλή αθλήματα»

Δημοφιλή αθλήματα. Ποια είναι αυτά; Κακώσεις. Ποιες κακώσεις πότε και γιατί συμβαίνουν; Υπάρχουν τρόποι πρόληψης; Αν όχι, με ποιο τρόπο τις αντιμετωπίζουμε. Αν θέλετε να συζητήσετε και να ερευνήσετε τα παραπάνω ερωτήματα επιλέγετε την συγκεκριμένη ερευνητική εργασία ως θέμα προς διερεύνηση.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα. Ταιγανίδου 

 

Οι μαθητές που κατά το Α? τετράμηνο επέλεξαν το pr. του κ. Μανδατζή και Χαβιάρη θα συνεχίσουν και στο δεύτερο τετράμηνο το ίδιο θέμα.