Την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024,
πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Τεχνολογίας του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών
επιμορφωτική συνάντηση διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus+ KA122-SCH, με την παρουσία εκλεκτών συναδέλφων, διευθυντών
σχολικών μονάδων και του Συμβούλου Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικής Ευθύνης, κ.
Γκανάκα Ιωάννη.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA122-SCH
έχει ως τίτλο:
«Η ευημερία των μαθητών ως
παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου» και στο πλαίσιο αυτό
εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν τα εξής επιμορφωτικά προγράμματα
του
οργανισμού Teacher Academy:
1. «Deep
Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture», στο Άμστερνταμ,
2. “Active Art:
Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond”, στη Φλωρεντία.
Οι εκπαιδευτικοί κα Αργυρώ
Παπαθεμιστοκλέους, κα Ελισάβετ Ταϊγανίδου και κα Θεοδώρα Γραμματικού, που
συμμετείχαν στα παραπάνω προγράμματα, οργάνωσαν επιμορφωτική συνάντηση για τη
διάχυση των αποτελεσμάτων και τη διαμοίραση των γνώσεων τις οποίες απέκτησαν
στην εκπαιδευτική κοινότητα της ΔΔΕ Πέλλας.
Παρουσιάστηκαν οι θεωρίες των Maslow και Bloom και συζητήθηκε η άποψη ότι η φροντίδα για τη
συναισθηματική ευημερία των μαθητών πρέπει να προηγείται της γνωστικής
ανάπτυξης για να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για αποτελεσματική μάθηση
και προσωπική ανάπτυξη (Maslow),
έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί στόχοι, όπως τους ταξινομεί ο Bloom γνωστικό (cognitive), που αφορά τις διεργασίες της γνώσης, τον συναισθηματικό (affective),
που αφορά τις στάσεις (attitudes) και τον ψυχοκινητικό (psychomotor), που
αφορά τις δεξιότητες (skills) να μπορούν να επιτευχθούν.
Κέντρο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας
είναι ο μαθητής, ο οποίος μπορεί να ωφεληθεί τα μέγιστα, όταν η δραστηριότητα
αυτή βασίζεται στις αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα, όταν αξιοποιούνται οι
θεωρίες των Maslow
και Bloom, ο Καθολικός Σχεδιασμός Μάθησης
και η Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση, ώστε τελικά ο μαθητής να
καλλιεργήσει τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια με θέματα τον Καθολικό Σχεδιασμό
Μάθησης, την ενεργητική ακρόαση και τα 7Cs της επικοινωνίας, την Παθητική,
Επιθετική και Ενεργητική Επικοινωνία, τις I statements και
επίσης καλλιτεχνικό εργαστήριο το οποίο απέβλεπε να αναγνωρίσουν οι
συμμετέχοντες πώς και γιατί αντιδρούν στην αλληλεπίδρασή τους με τους άλλους.
Τα παραπάνω, πέρα από το ενδιαφέρον που παρουσίαζαν καθαυτά,
προετοίμασαν τους συμμετέχοντες για την πρακτική εφαρμογή της μεθόδου Lewis Deep Democracy, η οποία αποσκοπεί όχι στην
αποφυγή της σύγκρουσης αλλά στην αξιοποίησή της, ώστε να μπορούν όλοι
ανεξάρτητα από το αν ανήκουν στην πλειοψηφία ή την μειοψηφία να διατυπώσουν την
άποψή τους και να γίνουν όλοι ακουστοί. Στόχος είναι να εμπλουτιστεί η άποψη της
πλειοψηφίας από τη σοφία της μειοψηφίας, έτσι ώστε στο τέλος, όλοι να
αισθάνονται ότι συνεισέφεραν στην επίλυση του υπό συζήτηση θέματος.
Λόγω της διαδραστικής φύσης των εργαστηρίων, η ατμόσφαιρα ήταν
ζωντανή και ευχάριστη και όλοι οι συμμετέχοντες αποχώρησαν ευχαριστημένοι αλλά
και γεμάτοι τροφή για σκέψη.
Η συνάντηση έκλεισε με την αξιολόγηση της επιμόρφωσης με την αξιοποίηση ενός Web 2.0 εργαλείου, του Mentimeter.