Έναρξη διαδικασιών για την έκδοση Πιστοποιητικών Επταμελών Επιτροπών υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι με την με αρ. πρωτ. Φ.152/151290/Α5/17-12-2024 Εγκύκλιο, οι υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, καλούνται να αποστείλουν Αίτηση με τα απαραίτητα  δικαιολογητικά από την 17η Δεκεμβρίου 2024 έως και την  7η Φεβρουαρίου 2025 σε μια από τις Επταμελείς Επιτροπές οι οποίες έχουν συγκροτηθεί σε 14 Νοσοκομεία της χώρας.

Στον παρακάτω σύνδεσμο οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες:

https://www.minedu.gov.gr/news/60388-17-12-24-enarksi-diadikasion-gia-tin-ekdosi-pistopoiitikon-eptamelon-epitropon-ypopsifion-pou-pasxoun-apo-sovares-pathiseis-gia-tin-eisagogi-stin-tritovathmia-ekpaidefsi-to-akadimaiko-etos-2025-2028

δελτιο τυπου erasmus

Το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών, συνεχίζοντας δυναμικά την ευρωπαϊκή του πορεία, ξεκινά μια καινούργια συνεργασία, στο πλαίσιο εκπόνησης προγράμματος Erasmus+ KA220-SCH, σύμπραξη συνεργασίας στην σχολική εκπαίδευση, με τίτλο «Our beauty-full world: European wonders». Το νέο πρόγραμμα έχει διάρκεια εκπόνησης δύο ημερολογιακά έτη, από 1 Νοεμβρίου 2024 έως και 31 Οκτωβρίου 2026. Είναι το αποτέλεσμα της αγαστής δίχρονης συνεργασίας εκπαιδευτικού του σχολείου μας με ομολόγους της από τα σχολεία:

Α. Colegio Santa Cecilia, Cáceres, Spain,

Β. Liceo “E. Ainis”, Messina, Sicilia, Italy,

γ. Agrupamento de Escolas de Ponte de Sor, Ponte de Sor, Portugal

δ. Liceum Ogolnoksztalcace im. ks. Piotra Skargi w Sedziszowie Mlp., Sedziszow Malopolski, Poland.

Στόχοι του προγράμματος είναι – η προώθηση των κοινών μας ευρωπαϊκών αξιών και η ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών μας στα κοινά – η ανάπτυξη κουλτούρας συμπερίληψης όλων των μαθητών/τριών στη σχολική ζωή και στις διάφορες δραστηριότητες και κινητικότητες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο – η δημιουργία της βάσης για τη μετατροπή του σχολικού περιβάλλοντος σε χώρο ευχάριστης και δημιουργικής μάθησης και η κοινωνικοποίηση των μαθητών/τριών με την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων. 

Η επίτευξη αυτών θα επιφέρει: Α. στους μαθητές: αναγνώριση και επίγνωση της κοινής μας ευρωπαϊκής κληρονομιάς και των κοινών αξιών, ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων σε επίπεδο γνώσεων και συμπεριφοράς για την προσωπική τους ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την απασχολησιμότητα, την κοινωνική ένταξη και την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας. Β. στους εκπαιδευτικούς: ευαισθητοποίηση και κίνητρο για την προώθηση της σχολικής ανάπτυξης μέσω της ανάπτυξής τους. Γ. στην τοπική κοινωνία: ένταξη, ανεκτικότητα, ενεργή συμμετοχή των γονέων, εδραίωση κοινών ευρωπαϊκών αξιών, εξωστρέφεια και συνεργασία μεταξύ οργανισμών, διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση και κοινωνική συνοχή.

Πρώτος σταθμός της επιτυχούς εκπόνησης του προγράμματος, η προπαρασκευαστική επίσκεψη που φιλοξενήθηκε από το σχολείο Liceo “E. Ainis”, Messina, Sicilia, Italy, από τις 12-13 Δεκεμβρίου 2024 και στην οποία συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο εταίρο. Σκοπός της επίσκεψης ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων για την παραγωγή των προϊόντων του προγράμματος, ο σχεδιασμός των κινητικοτήτων και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ο διαμοιρασμός και η επιβεβαίωση των αρμοδιοτήτων κάθε εταίρου σχολείου, ο σχεδιασμός της συνεργασίας μέσω της παράλληλης εκπόνησης προγράμματος eTwinning και η σύσταση μικτών επιτροπών: α. ελέγχου της πορείας υλοποίησης των δραστηριοτήτων του προγράμματος και β. ελέγχου του προϋπολογισμού. Το κλίμα κατά τη διάρκεια των εργασιών του διημέρου ήταν φιλόξενο και φιλικό. Ήταν βέβαια αναμενόμενο, διότι έχει δημιουργηθεί μεταξύ των συντονιστριών κάθε σχολείου λόγω της επίπονης και επίμονης δίχρονης συνεργασίας τους με κοινό σκοπό, φιλικός δεσμός. Η συνεργασία ήταν ιδιαίτερα γόνιμη.

Αρχίζουμε την εκπόνηση του προγράμματος πιστεύοντας ότι η συγκεκριμένη σύμπραξη συνεργασίας θα επιτύχει τους στόχους της και τα μαθησιακά αποτελέσματα και θα ευεργετήσει πρώτα, τους/τις συμμετέχοντες/ουσες και σε δεύτερο επίπεδο, την τοπική κοινωνία και την οικογένεια των σχολείων της Ευρώπης.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ERASMUS

Την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Τεχνολογίας του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών επιμορφωτική συνάντηση διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus+ KA122-SCH, με την παρουσία εκλεκτών συναδέλφων, διευθυντών σχολικών μονάδων και του Συμβούλου Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικής Ευθύνης, κ. Γκανάκα Ιωάννη.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA122-SCH έχει ως τίτλο:

«Η ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου» και στο πλαίσιο αυτό εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν τα εξής επιμορφωτικά προγράμματα του οργανισμού Teacher Academy:

1. «Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture», στο Άμστερνταμ,

2. “Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond”, στη Φλωρεντία.

Οι εκπαιδευτικοί κα Αργυρώ Παπαθεμιστοκλέους, κα Ελισάβετ Ταϊγανίδου και κα Θεοδώρα Γραμματικού, που συμμετείχαν στα παραπάνω προγράμματα, οργάνωσαν επιμορφωτική συνάντηση για τη διάχυση των αποτελεσμάτων και τη διαμοίραση των γνώσεων τις οποίες απέκτησαν στην εκπαιδευτική κοινότητα της ΔΔΕ Πέλλας.

Παρουσιάστηκαν οι θεωρίες των Maslow και Bloom και συζητήθηκε η άποψη ότι η φροντίδα για τη συναισθηματική ευημερία των μαθητών πρέπει να προηγείται της γνωστικής ανάπτυξης για να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για αποτελεσματική μάθηση και προσωπική ανάπτυξη (Maslow), έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί στόχοι, όπως τους ταξινομεί ο Bloom γνωστικό (cognitive), που αφορά τις διεργασίες της γνώσης, τον συναισθηματικό (affective), που αφορά τις στάσεις (attitudes) και τον ψυχοκινητικό (psychomotor), που αφορά τις δεξιότητες (skills) να μπορούν να επιτευχθούν.

Κέντρο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι ο μαθητής, ο οποίος μπορεί να ωφεληθεί τα μέγιστα, όταν η δραστηριότητα αυτή βασίζεται στις αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα, όταν αξιοποιούνται οι θεωρίες των Maslow και Bloom, ο Καθολικός Σχεδιασμός Μάθησης και η Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση, ώστε τελικά ο μαθητής να καλλιεργήσει τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια με θέματα τον Καθολικό Σχεδιασμό Μάθησης, την ενεργητική ακρόαση και τα 7Cs της επικοινωνίας, την Παθητική, Επιθετική και Ενεργητική Επικοινωνία, τις I statements και επίσης καλλιτεχνικό εργαστήριο το οποίο απέβλεπε να αναγνωρίσουν οι συμμετέχοντες πώς και γιατί αντιδρούν στην αλληλεπίδρασή τους με τους άλλους.

Τα παραπάνω, πέρα από το ενδιαφέρον που παρουσίαζαν καθαυτά, προετοίμασαν τους συμμετέχοντες για την πρακτική εφαρμογή της μεθόδου Lewis Deep Democracy, η οποία αποσκοπεί όχι στην αποφυγή της σύγκρουσης αλλά στην αξιοποίησή της, ώστε να μπορούν όλοι ανεξάρτητα από το αν ανήκουν στην πλειοψηφία ή την μειοψηφία να διατυπώσουν την άποψή τους και να γίνουν όλοι ακουστοί. Στόχος είναι να εμπλουτιστεί η άποψη της πλειοψηφίας από τη σοφία της μειοψηφίας, έτσι ώστε στο τέλος, όλοι να αισθάνονται ότι συνεισέφεραν στην επίλυση του υπό συζήτηση θέματος.

Λόγω της διαδραστικής φύσης των εργαστηρίων, η ατμόσφαιρα ήταν ζωντανή και ευχάριστη και όλοι οι συμμετέχοντες αποχώρησαν ευχαριστημένοι αλλά και γεμάτοι τροφή για σκέψη.

Η συνάντηση έκλεισε με την αξιολόγηση της επιμόρφωσης με την αξιοποίηση ενός Web 2.0 εργαλείου, του Mentimeter.

Αίτηση Δήλωση για τισ πανελλαδικεσ εξετασεισ

Από τη Παρασκευή 29/11 έως την Παρασκευή 20/12 όσοι μαθητές ή απόφοιτοι επιθυμούν να πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πρέπει να υποβάλλουν την Αίτηση-Δήλωση στο σχολείο.

Ειδικά για τους απόφοιτους προηγούμενων ετών θα πρέπει να έχουν μαζί τους:

  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας
  • Αντίγραφο του Τίτλου Απόλυσης
  • Το Δελτίο Εξεταζομένου

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τη σχετική εγκύκλιο:

https://www.minedu.gov.gr/geniko-lykeio-m/gel-aitisi-panel/50874-29-11-23-ypovoli-aitisis-dilosis-gia-symmetoxi-stis-panelladikes-eksetaseis-ton-gel-i-epal-etous-2024

:Επιλογή πρακτορείου για την πραγματοποίηση της 7/ήμερης εκδρομής της της Γ΄ Τάξης Λυκείου

Σήμερα Τρίτη 12 -11-24  και ώρα 9.00΄ συνεδρίασε η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών των τουριστικών πρακτορείων για την πραγματοποίηση της εκδρομής της Γ΄ τάξης Λυκείου στο Βελιγράδι-Βουδαπέστη-  Βιέννη που θα πραγματοποιηθεί από 7-12-24  έως 13-12-24.

Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελούνταν: 1) από τους κ. Βασιλειάδη Περικλή ,Διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών 2) την κ. Παλαμούτη Κωνσταντίνα Υποδιευθύντρια του του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών3) την κ. Σαραφούδη Αναστασία  εκπαιδευτικό 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών 4) Καρύπη Χρυσόστομο πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 5)και εκπροσώπους των μαθητών που θα συμμετέχουν στην εκδρομή στο Βελιγράδι-Βουδαπέστη-Βιέννη και μέλη του 15/μελους μαθητικού συμβουλίου .

Ο διαγωνισμός κατάθεσης προσφορών έγινε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Υ.Α 20883/ΓΔ4/13-02-2020, ΦΕΚ  όπως περιγράφεται στο πρακτικό με αριθ. 7/12-11-24 του Διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών.

Η επιτροπή αξιολόγησης αφού έλαβε υπόψη της τα προβλεπόμενα στην ανάρτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με αριθμό πρωτ. 992/04-11-24 που δημοσιεύτηκε στο site της ΔΔΕ Πέλλας και αφού μελέτησε τις παραπάνω προσφορές και τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας αποφάσισε να επιλέξει την προσφορά του τουριστικού γραφείου PERPERIDIS TRAVEL, κρίνοντας την , ως ποιο ποιοτική και ως την οικονομικά συμφέρουσα και ανταποκρινόμενη στα πλαίσια της προκήρυξης που διενήργησε το σχολείο. Ως εκ τούτου η προσφορά του εν λόγω Τουριστικού Πρακτορείου που είναι 550  ευρώ κρίνεται αυτή που επιλέγεται ως η πιο κατάλληλη οικονομικά για τους συμμετέχοντες μαθητές.

εκπροσωπηση του σχολειου μασ στη γυμνασιαδα 2024

Εκπροσώπηση του σχολείου μας στη Γυμνασιάδα 2024, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ISF) με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού κ. Ελισάβετ Ταϊγανίδου. Στο μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός που φιλοξενήθηκε από το Βασίλειο του Μπαχρέιν από τις 23 έως και τις 30 Οκτωβρίου 2024, η εν λόγω εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής συμμετείχε ως μέλος της Τεχνικής Επιτροπής Χειροσφαίρισης της ISF. Η συνεργασία της με τα μέλη της Τοπικής Οργανωτικής Επιτροπής ήταν άψογη καθώς και η φιλοξενία. Της ευχόμαστε να συνεχίσει να εκπροσωπεί επάξια το σχολείο, την πόλη και τη χώρα μας και σε επόμενα Παγκόσμια Σχολικά Πρωταθλήματα Χειροσφαίρισης.