δικτυο 394 σχολειων “ελα να σου μιλησω για τον τοπο μου”

Συγχαρητήρια στους μαθητές του Β1 που συμμετείχαν στο πολιτιστικό πρόγραμμα “Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου” και παρουσίασαν διαδικτυακά την εργασία τους με τίτλο: “Γιαννιτσά, μια πόλη μωσαϊκό”, την Πέμπτη, 18/4, στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο του Δικτύου 394 Σχολείων με την εποπτεία του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών. Την παρουσίαση επιμελήθηκαν οι μαθητές Δημήτρης Μπάτσιος, Γιώργος Γρόπαλης και Παναγιώτης Καραβάτσης. Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ελισάβετ Ταϊγανίδου, Αργυρώ Παπαθεμιστοκλέους και Θεοδώρα Γραμματικού.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολοκλήρωση συνεργασίας του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών με το Lycée Brioude Bonnefont της Γαλλίας, στο πλαίσιο εκπόνησης προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων.

Στο πλαίσιο εκπόνησης προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων της κατηγορίας πολιτιστικών θεμάτων, με τίτλο: «Διαπολιτισμική Δικτύωση», το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών πραγματοποίησε πρόγραμμα συνεργασίας και φιλοξενίας αποστολής έντεκα (11) μαθητών/τριών και τριών (3) εκπαιδευτικών από το Lycée Brioude Bonnefont, Fontannes, Auvergne, της Γαλλίας, από 25 έως και 28 Μαρτίου 2024. Οι τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που εκπονούν το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του φετινού σχολικού έτους, Αργυρώ Παπαθεμιστοκλέους, Ελισάβετ Ταϊγανίδου και Θεοδώρα Γραμματικού, οργάνωσαν και ολοκλήρωσαν ποικιλία δραστηριοτήτων εντός και εκτός σχολείου με θέμα στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας που συμμετείχαν στις δράσεις είχαν την ευκαιρία να διαδράσουν με τους εταίρους συνομηλίκους τους, και να:

– συνειδητοποιήσουν τον πλούτο της ελληνικής παράδοσης και την επίδραση που άσκησε στο δυτικό πολιτισμό

– αναγνωρίσουν τις πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των συμμετεχόντων

– βελτιώσουν την απόδοση τους στη χρήση της αγγλικής γλώσσας

– αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ ως μέσο ανάπτυξης ιδεών και παραγωγής πολυτροπικών κειμένων, δουλεύοντας σε μια ποικιλία εργαλείων Web 2.0 και να βελτιώσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό

– βελτιώσουν τις οριζόντιες δεξιότητές τους (κριτική σκέψη, επικοινωνία κ.λπ.)

– μάθουν να συνεργάζονται και να εκφράζονται μέσω της δημιουργίας πονημάτων

– ενισχύσουν τον τεχνολογικό τους γραμματισμό.

Η σύμπραξη με το συνεργαζόμενο σχολείο αναπτύχθηκε έπειτα από κοινή συμμετοχή σε πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ KA122, εκπαιδευτικού του σχολείου μας και της Συντονίστριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Γαλλικού σχολείου. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα με το δεσμό που δημιουργήθηκε με το εν λόγω σχολείο και περισσότερο με το άνοιγμα του σχολείου μας όχι μόνο στην μεγάλη οικογένεια των σχολείων της Ελλάδας αλλά και στην Ευρωπαϊκή.

Η συνεργασία με το συγκεκριμένο σχολείο θα συνεχιστεί μέσω της εκπόνησης άλλου τύπου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων διότι και τα δύο μέρη ικανοποίησαν πολλούς από τους μαθησιακούς στόχους που είχαν θέσει και άντλησαν ικανοποίηση από τη συνεργασία τους.

Ακολουθεί σύντομο βίντεο που δημιούργησε μαθήτρια που συμμετέχει στο πολιτιστικό πρόγραμμα: https://youtu.be/wrqCYtMxXzc

κινητικοτητα στΗ LE MANS τησ γαλλιασ στο πλαισιο εγκεκριμενου προγραμματοσ erasmus+

Ολοκλήρωση 2ης κινητικότητας μάθησης στο πλαίσιο εκπόνησης εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ KA122 από το 1ο  Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών.

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122, με τίτλο: «Η ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου», το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών πραγματοποίησε κινητικότητα αποστολής 5 μαθητών, 5 μαθητριών και τριών εκπαιδευτικών στην πόλη Le Μans, της Γαλλίας, από 10 έως και 17 Μαρτίου 2024. Η συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές/τριες του Lycee Bellevue ακολούθησε πιστά τη συμφωνία μάθησης που υπογράφηκε μεταξύ των διευθυντών των συμβαλλόμενων σχολικών μονάδων πριν την έναρξη της κινητικότητας.

Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δράσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις και καλλιτεχνικά εργαστήρια. Συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας και εξοικείωσης, σε συζητήσεις με μαθητικά συμβούλια, σε εργαστήρια δημιουργίας βίντεοκλιπ, φωτογραφικού πρότζεκτ, ραδιοφωνικής εκπομπής, σε υπαίθρια πολιτιστική δραστηριότητα, σε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παρίσι, παρακολούθησαν μαθήματα και αξιολόγησαν το πρόγραμμα και ως φιλοξενούντες και ως φιλοξενούμενοι. 

Μερικές από τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση, η συνεργατική μάθηση, η μάθηση βάσει σχεδίου, η μάθηση με βάση το έργο, η μάθηση με βάση το παιχνίδι, η μάθηση με βάση τη διερεύνηση. 

Η διάδραση με τους εταίρους εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, τη βελτίωση της αυτοπεποίθησης, την ανάπτυξη της αυτονομίας και την ενίσχυση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, τη βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων και της χρήσης της αγγλικής και γαλλικής γλώσσας, την απόκτηση τεχνολογικών δεξιοτήτων, την αναγνώριση των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων, τη γνωριμία και σύγκριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας (εκπαίδευση, σχολική δομή κ.λπ.).

Η συγκεκριμένη κινητικότητα μάθησης είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+. Μέσα από τη διαπολιτισμική διάδραση, κατανόηση και συνεργασία μεταξύ σχολείων από διάφορες χώρες, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για τη βελτίωση της ζωής των μελών του σχολείου και την ολιστική ανάπτυξή τους. 

Οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν άοκνα να εργάζονται προς την επίτευξη και εκπλήρωση των στόχων του προγράμματος έχοντας παράλληλα την αμέριστη συμπαράσταση της διεύθυνσης του σχολείου. 

Ακολουθεί σύντομο βίντεο που δημιούργησαν μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα: https://youtu.be/BCqa-fwV54E