Ολοκλήρωση 5ης κινητικότητας μάθησης στο πλαίσιο εκπόνησης
εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ KA122 από το 1 ο Γενικό
Λύκειο Γιαννιτσών.
Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122, με τίτλο: «Η
ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης
επιτυχίας του σχολείου», το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών
πραγματοποίησε κινητικότητα αποστολής ενός μαθητή, εννέα
μαθητριών και τριών εκπαιδευτικών στην πόλη Pola de Siero στην
περιοχή της Αστούριας στην Ισπανία, από 06 έως και 13 Οκτωβρίου. Η συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους
μαθητές/τριες του I.E.S. Rio Nora ακολούθησε πιστά τη συμφωνία
μάθησης που υπογράφηκε μεταξύ των διευθυντών των
συμβαλλόμενων σχολικών μονάδων πριν την έναρξη της
κινητικότητας.
Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν μαθήματα μαζί με
τους/τις Ισπανούς/ίδες συμμαθητές/τριες, συμμετείχαν ενεργά σε
βιωματικές δράσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις και καλλιτεχνικά
εργαστήρια. Συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας και
εξοικείωσης, σε συζητήσεις με μαθητικά συμβούλια, σε
παρουσιάσεις και εργαστήρια με θέμα τη σχολική ευημερία, σε
φωτογραφικό διαγωνισμό και ραδιοφωνική εκπομπή. Επισκέφτηκαν
σημαντικές πόλεις και αξιοθέατα της περιοχής, συγκέντρωσαν
υλικό και πληροφορίες σχετικό με το θέμα της κινητικότητας
παίρνοντας συνεντεύξεις από περαστικούς. Πραγματοποίησαν
δραστηριότητες μέσα από τις οποίες αντιλήφθηκαν την αξία της
τέχνης αλλά και της άσκησης για την εδραίωση της ευημερίας στη
σχολική ζωή. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγησή του
από φιλοξενούντες και φιλοξενούμενους.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν και
αξιοποιήθηκαν ποικίλα εκπαιδευτικά εργαλεία και μέθοδοι:
παιχνίδια γνωριμίας και εξοικείωσης, εργασία σε μικτές ομάδες,
εργαστήρια, διερευνητική μέθοδος, παρατήρηση, καλλιτεχνικές
δράσεις, μάθηση μέσω σχεδίου, αναστοχασμός και άλλα.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα υπήρξαν πολυποίκιλα και μπορούν να
συνοψιστούν στα εξής: Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας στον τομέα της
εκπαίδευσης, αναγνώρισαν τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες,
συνέκριναν και αφομοίωσαν τις νέες γνώσεις. Ανέπτυξαν κοινωνικές
δεξιότητες μέσω της επικοινωνίας εντός και εκτός του σχολικού
περιβάλλοντος, βελτίωσαν την αυτοπεποίθησή τους, τις ικανότητές
τους στη χρήση της αγγλικής γλώσσας και τις δεξιότητες του 21ου
αιώνα. Καλλιέργησαν καλλιτεχνικές και δημιουργικές ικανότητες,
έμαθαν να ερευνούν, να επεξεργάζονται το υλικό, να το
παρουσιάζουν, να αναπτύσσουν διάλογο και να καταλήγουν σε
συμπεράσματα. Απέκτησαν πρωτοβουλία, αυτονομία αλλά και
προσαρμοστικότητα σε διαφορετικά περιβάλλοντα.
Εκείνο, όμως, που τελικά έκανε την εβδομάδα της κινητικότητας
ξεχωριστή και για εμάς αλλά και τους φιλοξενούντες είναι το
πνεύμα των προγραμμάτων Erasmus+. Το πρόγραμμα μας φέρνει
κοντά, μας βοηθάει να κατανοούμε διαφορετικές κουλτούρες και
μας υπενθυμίζει ότι, παρόλο που μιλάμε διαφορετικές γλώσσες,
όλοι αναζητούμε τα ίδια πράγματα: ευτυχία, φιλία και μια
σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία. Άλλωστε, όπως αποδείχτηκε, η
απόσταση ανάμεσα στις δύο χώρες δεν είναι εμπόδιο. Είναι μια
ευκαιρία.
Με την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης κινητικότητας θεωρούμε ότι
πραγματοποιήθηκε ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη
των στόχων του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+. Η
διεύρυνση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών/τριών και του
σχολείου μας, η καλλιέργεια της συνεργασίας, της επικοινωνίας, του
σεβασμού, της προσπάθειας για την αντιμετώπιση προβλημάτων
από κοινού, θα συμβάλλουν στην βελτίωση των συνθηκών της
σχολικής ζωής. Κατ’ επέκταση, στην επίτευξη της σχολικής
ευημερίας, της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος στο οποίο οι
μαθητές/τριες θα απολαμβάνουν τη μάθηση και θα εργάζονται με
διάθεση όχι απλώς να αποκτούν γνώσεις αλλά και να
αναπτύσσονται συνολικά.
Μέσω της διάχυσης των αποτελεσμάτων της κινητικότητας στη
σχολική μας κοινότητα αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον της
πόλης μας, που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα, θα
προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε όσα βιώσαμε και μάθαμε, με
στόχο την βελτίωση όλων. Οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί
εκπαιδευτικοί θα εργαστούμε με προθυμία προς αυτήν την
κατεύθυνση.